Ertesi sabah Diego Suarez’e gittik. Şu anki adı Antsiranana olan şehir, Madagaskar adasının en kuzey bölümünde yer alıyor. 1975 senesine kadar Diego Suarez olarak bilinen şehir, tamamen doğal bir liman. Adını, burayı 1506 senesinde ilk keşfeden iki Portekizli denizciden almıştır; Diego Diaz ve Fernando Suarez.

1885 senesinde Fransa’nın kolonisi iken, Fransız Donanması burada bir askeri üs inşa ediyor. Bunun akabinde buranın önemi de artıyor.

Şehirde kolonyal dönemden kalma binaların en güzel örneklerini Richelieu biter Rue Colbert caddesinde görebilirsiniz.

Diego Suarez’te ilk olarak bembeyaz kumsallara gittik. Kumsalda yine seyyar satıcılar, lemurlar, iguanalar vardı. Lemurlar’ın yüzü aynı fareye benziyor. Buradan Diego Suarez’in merkezine geldik.

Turistler için bol bol hediyelik eşya mevcut. El sanatları oldukça gelişmiş. Dükkanların zemini kum. Sahildeki seyyar satıcılardan deniz kabuğu, merkezdeki dükkanlarda kaplumbağa kabuğu aldık. Merkezdeki mağazalardan yine pareo, kreol çiçekli tokyo ve toka aldım.

Ardından körfezin güney ucundaki Sugar Loaf denilen tepeye giderek şehrin büyüleyen manzarasını ve lagünün doğal güzelliklerini izledik.

Buradan gemimize geri döndük. Gemi kalkarken insanlar, az önce bizim gitmiş olduğumuz tepede toplanmışlardı. Oldukça kalabalık bir grup geminin gidişini seyrediyorlar. Oradaki halk için haftada bir limana gemi gelmesi çok değişik bir aktivite. Çok fakir bir yer, gemiyi seyretmek bile hayatlarına renk katıyor, bu tablo hepimizi çok etkiledi.  Burada konaklamak isterseniz Hotel Lakana Ramena ve Hotel Kartiffa konumu ve kalan konukların memnuniyeti nedeniyle tercih edilebilir.