Kışın Bir Başka Güzelsin Kapadokya

Nevşehir ve Aksaray illerinin kendinden daha ünlü bölgesidir Kapadokya. Kimine göre “Peribacaları var ya onların olduğu yerdir” kimine göre “Güzel atlar diyarıdır”. Anadolu’nun tam ortasında olması sebebiyle karasal iklimden nasibini almıştır. Kışın çok soğuk, yazın çok sıcaktır. Bu sebeple turlar hep bahar aylarında düzenlenir. Ben bu sefer değişiklik yaparak kış notlarımı yazmak istedim. Çünkü beyaz örtüsüyle Kapadokya kışın daha güzel!

Aksaray istikametinden Nevşehir’e geldiğinde yol ikiye ayrılır.  Düz giderseniz Göreme, sola dönerseniz Avanos yönünde ilerleyeceksiniz. Benim tercihim Avanos yönünde tura başlamak oldu. Avanos, Kızılırmak Nehri'nin kenarına kurulmuş – benim gibi akarsu ve deniz hayranıysanız- bence bölgenin en güzel ilçesidir. Nehir kenarındaki kafelerde kahvenizi yudumlarken manzarı izlemek çok keyif vericidir. Avanos’ta çömlekçi dükkânlarından hem hediyelik eşya alabilirsiniz hem de kendi çömleğinizi yapabilirsiniz. Kimbilir belki özel yeteneğinizi de keşfetme şansınız olabilir;) Bu ilçede dünyanın en ilginç müzeleri arasında yeralan Saç Müzesi de bulunmaktadır. Chez Galip’in Saç Müzesi diye kime sorarsanız size gösterecektir. Bir rivayete göre Galip Fransız bir kadına aşık olur. Kadın giderken bir tutam saçını bırakır ve gider. Bu olaydan sonra Galip’in dükkanına giden kadınlar bir tutam saçlarını bırakıp gitmeye başlar.  İlginç ve görülmeye değer bir yer. Avanos’tan çıktıktan sonra sırasıyla Zelve Açık Hava Müzesi Çavusin’e varıyorsunuz. Trekking yapmak için güzel parkurlar. Ancak kışın benim gibi sürekli tökezleyerek ilerlemek durumunda kalacaksınız. Benim en çok sevdiğim yer Paşabağları Bölgesi'dir. Göreme’ye doğru ilerlerken karşımıza çıkacaktır. Göreme Açık Hava Müzesi görülmesi gereken yerlerden. Burada Siyah Kilise en güzel korunmuş kilise. Aslına bakarsanız Kapadokya başlı başına bir açık hava müzesi niteliğinde.

Yolculukta sonraki adresimiz Ürgüp’tü. Ürgüp’ün girişinde  Üç Güzeller sizi karşılayacaktır. Anne, baba ve çocuk olarak anlatılan bu peribacalarının bulunduğu yer aynı zamanda panoramik manzara izleme noktasıdır. Dağdaki oyma evleri, şarapları ve gece hayatı ile Ürgüp diğer yerlere göre fark yaratmaktadır. Turasan şaraplarını tatmanızı öneririm.

Bölgede görülmesi gereken diğer yerler olarak size Derinkuyu Yeraltı Şehri'ni ve Güzelyurt ilçesini öneririm. Hristiyanlığın yayılmaya başladığı yerlerden birisi olan Güzelyurt’taki eski kiliseler ve taş evler görülmeye değer. Bu sefer yaptığım kış turunda söyleyebilirim ki Kapadokya her zaman çok güzel…

Deniz Ş.

Merhaba,Sinopluyum. Endüstri mühendisiyim. yeni yerler keşfetmeye bayılıyorum:)